انجام پروژه رک 42 یونیت کارخانه فرش سروستان در کاشان

انجام پروژه رک 42 یونیت کارخانه فرش سروستان در کاشان 
 

رک محفظه ای است که در آن تجهیزات شبکه مانند سوئیچ شبکه، سرور، روتر و کابل شبکه قرار می گیرند. با قرار دادن تجهیزات شبکه درون رک، علاوه بر نظمی که بر دستگاه ها و کابلها می بخشد، مانع از آسیب دیدن آنها نیز می گردد.

رک چیست و چه کاربردی در شبکه دارد ؟


از عمومی ترین تجهیزات زیر ساخت شبکه های کامپیوتری ، رک ها می باشند . رک محفظه فلزی است که جهت نگهداری و محافظت از تجهیزات مختلف شبکه مانند کابل ، سوئیچ ، پچ پنل ، سرور ،تجهیزات مخابراتی، ups و ... مورد استفاده قرار می گیرد.
رک ها بر حسب نوع نصب به دو گروه اصلی زیر تقسیم می شوند :
* رک های دیواری
* رک های ایستاده
رک های دیواری :
این گروه از رک ها همانطور که از نامشان مشخص است، قابل نصب روی دیوار می باشند و بیشتر برای شبکه های کوچک و یا قسمتی از یک شبکه بزرگ ( با توجه به نقشه شبکه و توپولوژی انتخابی ) مورد استفاده قرار می گیرند.
رک های دیواری را می توان از مختلف مورد بررسی قرار داد.
1- ابعاد رک های دیواری
ابعاد رک های دیواری اصلی ترین ویژگی برای انتخاب رک مورد نظر می باشند. هر رک ( دیواری یا ایستاده ) دارای سه بعد می باشد. ارتفاع ، طول ، عرض
ارتفاع رک ها با واحدی تحت عنوان یونیت Unit شناخته می شود.رک های دیواری از این حیث دارای ارتفاع های 4 یونیت ، 5 یونیت ، 6 یونیت ، 7 یونیت ، 9 یونیت و 12 یونیت می باشند.
طول رک یا اصطلاحا عمق رک که با توجه به ابعاد تجهیزاتی که قرار است در آن قرار بگیرند  تعیین می گردد. 
عرض رک که مطابق با استاندارد باید 60 سانتی متر باشد ولی در بازار فعلی به خاطر کاهش دادن قیمت تمام شده رک ، رک هایی با عرض های کمتر ( در بازه 50 تا 60 سانتی متر) نیز تولید می شوند.
2- نوع درب رک
درب رک های دیواری بطور کلی در سه نوع تمام شیشه ای ، شیشه ای با زوار فلزی و شیشه ای با فریم فلزی می باشند.
حال سئوال اصلی که ممکن است برای خواننده این مطلب پیش آید این است که کدام یک از سه درب نسبت به سایر درب ها بهتر است ؟
در جواب می توان گفت که :
- درب تمام شیشه ای به راحتی شکسته می شود.
- به مرور زمان محل نصب قفل روی درب تمام شیشه ای گشاده شده و قفل رک در جای خود می چرخد و دیگر درب رک بسته نمی شود.
- لولا ها یا همان محور هایی که درب تمام شیشه ای را به بدنه رک متصل نموده اند معمولا استاندارد نبوده و ممکن است به مرور زمان درب شیشه ای از جای خود خارج شده و بشکند، همچنین درب رک معمولا از همان ابتدا نسبت به بدنه رک تراز نبوده و یا بعد از چند بار باز و بسته شدن درب رک از حالت تراز خارج می شود.