نصب و راه اندازی سیستم اعلام حریق رستوران خانه رز در کاشان

نصب و راه اندازی سیستم اعلام حریق رستوران خانه رز در کاشان 

 

استاندارد اعلام حریق چیست؟

اعلام حریق سیستمی است که با دتکتور حرارت، شعله، گاز و یا دود، علائم حریق را تشخیص می‌دهد و برای هشدار دادن به اعضای داخل ساختمان، از آژیر، فلاشر و یا نور استفاده می‌کند. سیستم اعلام حریق می‌تواند نقش بسیار مهمی در نجات جان افراد و جلوگیری از خسارت‌های جدی مالی ایفا کند بنابراین تمامی مراحل اعم از تهیه سیستم مناسب، طراحی و پیاده سازی سیستم اعلام حریق از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است. اما نکته بسیار غم انگیز این است که بیش از ۹۰ درصد از سیستم‌هایی که در پروژه‌های صنعتی و یا ساختمانی راه اندازی شده در کشورمان، از استانداردهای اعلام حریق پیروی نکرده و بعد از چند ماه خاموش می‌شوند.

استاندارد اعلام حریق مجموعه قوانینی است که توسط تکنسین‌ها و کارشناسان این زمینه برای نصب و راه اندازی سیستم‌های اعلام و کنترل حریق استفاده می‌شود. بعضی از استانداردهای اعلام حریق عبارتند از:

استاندارد UL
استاندارد LPCB
استاندارد NFPA
استاندارد NFPA72
استاندارد EVPU
استاندارد BS5839
استاندارد BS-EN54
سیستم اعلام حریق بسته به سیاست‌های کاری و شغلی است و وجود آن از قانون از قانون خاص کشوری پیروی نمی‌کند. اما توصیه می‌شود اگر شما صاحب کسب و کار یا شغلی هستید که با حوادث گوناگون ممکن است به آتش سوزی منجر شود، وجود یک سیستم اعلام حریق مبتنی بر استاندارد اعلام حریق می‌تواند از خسارت‌های جانی و مالی زیادی جلوگیری کند. پیروی از استانداردهای اعلام حریق بسیار مهم است چرا که وجود یک سیستم غیر اصولی علاوه بر این که کمکی به اطفای حریق نمی‌کند، باعث هزینه‌های اضافی می‌شود.

 

::دیگر پروژه های انجام شده ::